Kwas
hialuronowy

WYPEŁNIANIE ZMARSZCZEK KWASEM HIALURONOWYM

Kwas hialuronowy to polisacharyd występujący fizjologicznie w ludzkich tkankach, w tym również w skórze. Jego wielką zaletą jest to, że wiąże ogromne ilości wody. Dzięki temu tkanki zawierające tą substancję są lepiej nawilżone i ujędrnione. W miarę upływu lat ilość naturalnego kwasu hiauloronowego w skórze maleje, przez co staje się ona sucha i wiotka. Zabieg podania wypełniacza ma na celu uzupełnienie brakującego kwasu hialuronowego w miejscu tworzących się zmarszczek. Poprawia to nawilżenie i napięcie poddanej zabiegowi okolicy. Kwas hialuronowy wykorzystywany do wygładzania zmarszczek jest preparatem syntetycznym, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia objawów alergii i nie ma konieczności wykonywania wcześniejszej próby uczuleniowej.

Przebieg zabiegu
Na około 30min przed zabiegiem pacjent ma nakładany krem znieczulający w miejsca planowanych iniekcji. Podawany kwas hialuronowy ma postać żelu, jest plastyczny i elastyczny. Po wprowadzeniu do skóry wypełnia zmarszczkę, dając bardzo naturalne efekty. Preparaty podawane są bardzo cienkimi igłami co zmniejsza doznania bólowe. Po wstrzyknięciu żelu w linię zmarszczki wiąże wodę i powiększa objętość danej okolicy przez co wyraźnie wygładza zmarszczki. Czas zabiegu to około 30 minut. Efekty można obejrzeć natychmiast ale pełny rezultat można zaobserwować kilka dni po zabiegu. Preparat utrzymuje się w tkankach od 6 do 12 miesięcy. Może być dłuższy lub krótszy w zależności od rodzaju skóry, wieku, , trybu życia (palenie papierosów i wystawianie skóry na słońce i działanie promieni UV może skrócić czas działania). Po tym czasie preparat ulega wchłonięciu i dla efektu kosmetycznego zabieg należy powtórzyć. Dzięki temu są to preparaty bezpieczne a zabiegi odwracalne w czasie.

Wskazania do zabiegu:
– zmarszczki na czole
– lwia zmarszczka
– zmarszczki pod oczami
– okolicy wokół ust
– bruzdy nosowo-wargowe
– zmarszczki śmiechowe, marionetki
– zmarszczki szyi

PRZECIWSKAZANIA
– Choroby nowotworowe
– Ciąża i laktacja
– Nieuregulowana cukrzyca